Over Ons

Wij combineren in onze projecten kunst met sociale betrokkenheid om actuele thema’s uit de samenleving bespreekbaar te maken, taboe’s te doorbreken en barrières weg te nemen. Zulke thema’s zijn bijvoorbeeld: sociale duurzaamheid, angsten voor infectieziektes, eenzaamheid, kwetsbaarheid, vluchten in groepsidentiteit en stigmatiseren uit angst voor de ander in onze multiculturele samenleving.

Daarnaast helpen we kunstenaars en amateurs met onze coachingstrajecten een nieuwe weg in te slaan en nieuwe mogelijkheden te ontdekken. De visie en manier van werken sluiten aan bij de projecten en hebben aantoonbaar effect op het vinden van nieuwe perspectieven en het helpen met ideevorming. Persoonlijke aandacht, uitdaging, verbinden en bespreken staan hierbij centraal met klassieke vaardigheden als solide basis

Het team

Xandra Donders

Oprichtster, docent, projectorganisator, gespreksleider & PR

Frans Hoorn

Adviseur strategie en Beheer Website & Social Media & XD-Art Projects Newsletters

Stefan Hageman

Adviseur projecten en redactie en eindredactie XD-Art Projects Newletters

 

Annelies Meester

Standby Social Media

Edwin van Dijk

ICT en Hosting Website

 

 

Over Xandra Donders

Xandra Donders is beeldend kunstenaar en fotograaf vanaf 1985; projectorganisator; docente fine arts/ onderzoeker op Hanze Minerva Art Academy, University of Applied Sciences vanaf 1987. Mede-oprichtster van de Klassieke Academie voor Beeldende Kunst te Groningen samen met Tom S. Hageman, tevens docente Compositie & Expressie en projectorganisator op de Klassieke Academie voor Beeldende Kunst vanaf 2004. Oprichtster van XD-Art Projects in 2019.

Gesteund door jarenlang onderwijservaring op zowel de Hanze Minerva Art Academy, University of Applied Sciences als de Klassieke Academie in Groningen weet Xandra Donders de conceptuele, maatschappelijke aspecten van de hedendaagse beeldende kunst met het klassieke ambacht te verenigen.

In de coaching, projecten en lessen van Xandra Donders leren deelnemers en studenten wie ze zijn, uit eigen bron te putten, uit eigen ervaringen, empathisch vermogen te ontwikkelen, zich kwetsbaar op te stellen. Ze leren daarbij te kijken naar de kunstgeschiedenis en hedendaagse kunst en zichzelf vragen te stellen. Wat wil je laten zien, wat raakt jou, hoe betrek je daar actuele onderwerpen bij en hoe zet je daar je vaardigheden bij in. Dat levert in expressie totaal verschillende werelden op.

Over ons

X

Op dit adres zul je onze reactie ontvangen